Her er de 3 bedste landingpage buildere

Konkurrencen på internettet er i dag intens, og det kræver arbejde, analyser og professionelle værktøjer for at fange brugernes opmærksomhed på søgemaskinerne, så de lige netop klikker sig ind på din hjemmeside frem for lignende konkurrenters. Det er dog ikke længere nok bare at få folk til at klikke sig ind på din side. Det har nemlig også stor betydning, hvilken side de besøgende lander på først. Den rette landing page eller på dansk landingsside kan være afgørende for din hjemmesides succes. Hvis du ønsker dig en flot og responsiv hjemmeside og vil sætte fokus på at konvertere dine besøgende til reelle leads, så læs med her. Jeg har nemlig samlet og anmeldt de tre platforme, hvor du kan designe og optimere din landing page, så du kan komme godt fra start med det bedste udbytte. Jeg vil i denne post gennemgå de 3 største landing page buildere på markedet; Instapage, Unbounce og Leadpages.

Hvilken betydning har din landing page?

Som sagt har din landing page meget at gøre med, hvor høj en konverteringsrate, du kan få. Det er afgørende, at man sætter fokus på at konvertere besøgende til egentlige leads, og her har en fængende og relevant landing page stor betydning. Vejen til konverteringsoptimering er den rette landing page, og det er derfor relevant for mange at investere i en landingpage builder, så man kan spare tid, lave nemme målinger og designe frit. Uanset om dit mål er at konvertere besøgende til salg af dit produkt, branding eller til at promovere et event, har du nytte af at optimere din landing page. For mange er det dog uoverskueligt at skulle designe i eksempelvis WordPress, og derfor er det en god idé at finde en landpage builder såsom Instapage, Unbounce eller Leadpages. Man skal dog nøje overveje, hvilket man vælger, så man finder en platform, der lever op til ens behov til den rette pris. Ønsker du istedet at lave en blog kan wordpress i høj grad anbefales.

Hvad kendetegner en god landing page?

Det er selvfølgelig individuelt, hvad der virker bedst på en landing page, alt afhængigt af hvad dit formål med hjemmesiden er. Der er dog nogle generelle træk, der kendetegner den gode landing page og dermed fører til en bedre konverteringsrate.

  • Husk relevansen: Når brugerne klikker ind på dit link, har du kun få sekunder til at fange og fastholde deres opmærksomhed, før du mister dem igen. Derfor er det essentielt, at den første side har relevant indhold i forhold til de forventninger brugerne havde, da de trykkede på linket.
  • Hold fokus: Det er vigtigt, at formidlingen er skarp og ikke peger i en masse forskellige retninger. Brugerne må ikke være i tvivl om, hvad fokusset er på siden, så de nemt og hurtigt ledes til konvertering.
  • Overskueligt design: I forlængelse af vigtigheden af at holde fokus, skal man også huske at have overskueligheden for øje. Det er vigtigt, at brugerne nemt kan navigere rundt på din landing page. Det sikres gennem overskrifter, punktopstillinger og overordnet et enkelt og overskueligt design.
  • Aktionsknapper: Uanset om du vil have dine besøgende til at købe noget eller tilmelde sig et nyhedsbrev eller et event, så er det afgørende, at det er helt tydeligt for brugeren, hvad du vil have dem til at gøre. Det kan du sikre gennem call-to-action knapper på din landingpage.

Med den rette landing page builder slipper du dog selv for at skulle teste og spekulere over dette, da de står for at optimere din landing page. Herunder får du en gennemgang af tre af de mest populærer udbydere: Instapage, Unbounce og Leadpages.

1. Instapage 

Hvis jeg skal anbefale en landpage builder til konverteringsoptimering, må det uden tvivl være den populære platform Instapage. Siden oprettelsen i 2012 har siden taget markedet med storm og er mange brugeres fortrukne værktøj, når de skal skabe en responsiv hjemmeside nemt og hurtigt. Med hjælp fra Instapage kan du have en effektiv landing page oppe at køre meget hurtigt, og du er dermed garanteret et øget konverteringsrate som er direkte målbar på alle knapper. Der er ligeledes hundredvis af unikke skabeloner, der kan tilpasses enhver hjemmeside mål og behov. Alle skabeloner kommer med et lækkert design, der har til formål at generere besøgende til leads, og de kan naturligvis alle skræddersyes og ændres ned i mindste detalje, så de passer til dit koncept. Du kan ydermere integrere en lang række andre nyttige værktøjer med Instapage, så du samler dem et sted.

Instapage giver dig også mulighed for at teste, hvor godt din landing page klarer sig, så du konstant kan rette til og forbedre den. Og du er næsten garanteres succes med Instapage ved din side. Deres gennemsnitlige konverteringsrate ligger nemlig på over 25 %, hvilket er langt bedre end mange af konkurrenterne. Instapage adskiller sig også positivt på grund af de lave priser, og det er da også den billigste landpage builder blandt de tre, jeg har prøvet. På Instapage kan du vælge mellem tre forskellige pakker – en basis, en professionel og en premium, alt efter hvor meget du har behov for. Priserne går fra 29 til 127 dollars pr. måned, så det er altså en god idé at vurdere, hvor mange funktioner du har behov for.

2. Unbounce 

Unbounce er som Instapage også en populær spillere på markedet. Platformen ligger dog i den dyrere ende af skalaen, da prisen for den billigste og mindste pakke starter ved 49 dollars, hvilket er væsentligt dyrere end Instapage, selvom man ikke får meget med i købet hos Unbounce. Derudover kan du vælge mellem tre andre pakker til henholdsvis 99, 199 og 499 dollars om måneden. Du får dog også en effektiv landpage builder for pengene, som kan konvertere dine besøgende til leads hurtigt og effektivt. Unbounce har over 14.000 brands som kunder, hvilket vidner om deres popularitet. Hos Unbounce har man mulighed for at udvikle lidt mere komplekse designs, og du har ligeledes her adgang til et rigt udvalg af skabeloner og funktioner, der i sidste ende fører til konverteringsoptimering.  Du kan integrere Unbounce med blandt andet Google Analytics, Email Marketing og CRM. Brugervenligheden er dog knap så stor som hos Instapage, hvilket betyder, at Unbounce mere taler til brugere, der i forvejen har en del teknisk snilde. Unbounce er altså også et godt bud for den erfarne hjemmesideejer, der ønsker et mere komplekst design, men prisen vil formentlig afskrække mange mindre virksomheder og brands.

3. Leadpages

Leadpages er formentlig den mest kendte af de tre platforme, da siden er populær blandt brugere i hele verden. Det skyldes særligt de mange mulighed og alsidige funktioner, som Leadpages tilbyder. De strækker sig nemlig langt ud over blot at optimere landing pages. Hvis du vil lave en responsiv hjemmeside, har du med Leadpages mulighed for nemt selv at kreere en flot skræddersyet side, eller du kan vælge mellem et okey udvalg af skabeloner. Som noget særligt kan du også købe andre medlemmers skabeloner, hvis du vil inspireres af andres ideer. Du kan endda sortere dem efter, hvilke der har den bedste konverteringsrate. Her kan priserne dog være ret høje modsat de gratis skabeloner. Leadpages har generelt en række smarte funktioner, men mange af dem låses først op, hvis du køber en premium medlemskab, som naturligvis også ligger i den dyre ende af skalaen. Du kan købe deres standardpakke for 25 dollars om måneden, men her er mulighederne meget begrænset i forhold til eksempelvis Instapages billigste pakke. Du skal altså næsten op og investere i en af de dyrere pakker til enten 49 eller 199 dollars om måneden, hvilket i sidste ende ikke gør Leadpage til en billig landpage builder, selvom de tilbyder den billigste starterpakker.

Konklusion

Er du klar til at gå i gang med hurtigt og nemt at konvertere dine besøgende til leads. Inden da kræver det dog den rette landpage builder, og her er mit bedste anbefaling Instapage, som du kan prøve gratis i 30 dage.

Skriv et svar

7 − five =

Velkommen! Jeg har mange års erfaring med online markedsføring. Book et møde idag og lad mig hjælpe din forretning til bedre positionering online.

Theis
Online specialist
Join min MarketingClub

Få gratis tips et par gange om måneden om alt indenfor online marketing.

Har du et spørgsmål?

Jeg svarer gerne på spørgsmål indenfor online marketing uden det koster dig noget. Skriv til min mail.