Display annoncering

Eksempel på display annoncering

Display annoncering

Du kender måske allerede AdWords, som er Googles tekstbaserede annoncer, der gør det muligt at målrette annoncer til netop dine kunder. Men visuel annoncering kan også være et stærkt værktøj, hvis du vil fange din målgruppes opmærksomhed. Her er display annoncering den optimale løsning. Via billeder kan du nemlig øge dine reklamers synlighed, så kunderne vælger netop din side, når de søger efter en bestemt service eller produkt. Konkurrencen på nettet er stor og annoncerne mange. Derfor gælder det om at skille sig positivt ud, og det giver visuel annoncering optimal mulighed for.

Hvad er display annoncering?

Frem for at annoncering via tekst er der med display annoncering tale om billedannoncering.  Derfor kaldes annonceformen også for bannerreklamer. Som mennesker er vi meget visuelt drevne, og det er derfor en fordel at tale til denne sans hos kunderne, hvis du vil have succes. Det kan ofte være nemmere at formidle et budskab enkelt via et billede, så kunden ved lige nøjagtigt, hvad de kan forvente af din virksomhed. Hvis dit budskab er meget kompliceret, er tekst dog formentligt en bedre løsning. Billedannoncering giver dig desuden mulighed for at være mere kreativ i dine annoncer end med almindelige tekstannoncer, og det er noget, som tiltrækker kunderne. Via brug af farver og genkendelige logos og motiver, der går igen hos virksomheden, skaber du hurtigt et stærkt brand, som kunden på den måde knytter et visuelt bånd til. Hvis displayannoncen er udført godt, kan den dermed hurtigt blive et effektivt middel til at få netop din målgruppe til at klikke på dit bannerreklame, når det dukker op på forskellige hjemmesider.

Hvor vises mine displayannoncer?

Der er flere muligheder for at få dine displayannoncer ud over rampen. Der findes flere forskellige netværk, som kan hjælpe med, at dine annoncer dukker op på de mest relevante sider, og her er det største og mest anerkendte displaynetværk uden tvivl Google AdWords. Derudover kan du køre dine annoncer på Google Content Network, som betyder, at andre hjemmesider har godkendt, at Google må vise bannerreklamer hos dem mod betaling. På den måde kan du nå ud til mange både danske og udenlandske hjemmesider, og du kan naturligvis selv være med til at styre hvilke, så du bedst muligt brander dig overfor den rette målgruppe. Displayannoncer kan desuden målrettes lige netop den demografi, som passer til din målgruppe.

Din ekspert i billedannoncering

Det kan være svært at vide, hvordan du bedst får dit brand og budskab formidlet visuelt, så det rammer plet hos kunderne. Her har du brug for min vejledning. Jeg står til rådighed fra start til slut og hjælper dig med at lægge den rette strategi, som passer til din målsætning. Jeg har stor erfaring med både tekstbåren og visuel annoncering, og sørger løbende for at optimere annoncernes udtryk og placering, så du får mest muligt ud af dine annoncekroner. Du er altid velkommen til at ringe og få en uforpligtende snak om, hvordan vi i fællesskab bedst muligt integrerer dine displayannoncer i din virksomheds markedsføringsstrategi, så du kan høste fortjenesten.

Andet eksempel på bannerreklame

Velkommen! Jeg har mange års erfaring med online markedsføring. Book et møde idag og lad mig hjælpe din forretning til bedre positionering online.

Theis
Online specialist
Vidste du..

At 82% af den danske befolkning køber online ifl. dansk statistik?

Har du et spørgsmål?

Jeg svarer gerne på spørgsmål indenfor online marketing. Skriv til min mail.

Jeg tilbyder også visuelle annoncer på Facebook