Markedsføring af App

Du kender med garanti allerede begrebet SEO, som står for søgemaskineoptimering. Det er denne strategi, der sikrer, at du kommer til tops i søgeresultaterne på Google. Det er dog som virksomhedsejer ikke længere nok bare at gøre sig synlig her. I dag bruger forbrugerne rigtig meget tid på deres mobile enheder og dermed også på apps. Derfor gælder det i dag også om at sørge for, at brugerne finder frem til lige præcis din app i Google Play eller Apple App Store. Konkurrencen på app-markedet er benhård, og der skal en velovervejet strategi til, hvis du vil give konkurrenterne baghjul. Hvis du ikke formår at komme op blandt de absolut øverste valgmuligheder på en given søgning, er der stor garanti for, at forbrugerne vælger en af konkurrenternes app fremfor din. Situationen bliver ikke bedre af, at der på daglig basis bliver udviklet endnu flere nye apps, som skærper konkurrencesituationen yderligere.

Kom til tops med AOS

Selvom det kan lyde som en håbløs opgave at skille sig ud fra mængde, når det gælder apps, er der dog hjælp at hente. Som app-ejer bør du omgående kaste dig over ASO, som står for App Store Optimizing. ASO kan på alle måder sidestilles med SEO – forskellen er blot, er du her arbejder for at optimere din placering i en app store fremfor på en søgemaskine. For at forbedre din rangering gælder det om at optimere alle de parametre, som app-butikkerne bruger til at beslutte, hvem der ligger øverst. Inden for AOS er der nogle særlige områder, du bør fokusere på.

Først og fremmest er selve navnet på din app helt afgørende. Her er det nemlig vigtigt at bruge de vigtigste søgeord, som brugerne typisk også vil bruge til at søge en app på et specifikt t felt frem. På samme måde er app-beskrivelsen også enormt vigtig. Her gælder det om at forstå din målgruppe, så du kan tale ind i deres behov, ønsker, adfærd og ikke mindst sprog. Sidst men ikke mindst vægter anmeldelser fra brugerne også højt. Jo flere gode ratings din app har, des bedre fremstår du i app-butikkernes og forbrugernes øjne.

Skab værdi for din app via omtale

Hvis du vil have din app frem i verdenen, skal du naturligvis også sørge for at markedsføre den klogt. Her gælder det om at investere i målrettede annoncer til netop den målgruppe, som kunne tænkes at have interesse i at downloade din app. Her kan det være en rigtig nyttig strategi at anvende de sociale medier til at annoncere for din app.

På Facebook findes der blandt andet en særlig funktion for app-annoncer, som gør det muligt at lede brugerne direkte til app-butikken. Her opnår du det bedste resultat, hvis du formår at formidle din apps formål gennem en fængende tekst, nogle flotte billeder eller en spændende video, der demonstrer, hvordan app’en bruges. Målet er at overbevise din specifikke målgruppe om, at de ikke kan leve uden lige præcis din app.

Velkommen! Jeg har mange års erfaring med online markedsføring. Book et møde idag og lad mig hjælpe din forretning til bedre positionering online.

Theis
Online specialist
Vidste du..

At 82% af den danske befolkning køber online ifl. dansk statistik?

Har du et spørgsmål?

Jeg svarer gerne på spørgsmål indenfor online marketing. Skriv til min mail.

Skal du have hjælp til app markedsføring?