Marketing Automation

Marketing automation

Marketing automation betyder, som navnet formentligt også afslører, at automatisere sin markedsføring. Det giver dog ikke helt lige så meget sig selv, hvad begrebet egentligt indebærer, og hvad det kan betyde for din virksomhed at udnytte Marketing Automation optimalt. Der er dog god grund til at stifte bekendtskab med metoden, da den kan være yderst gavnlig for din virksomhed uanset størrelse.

Hvad er Marketing Automation?

Grundessensen af Marketing Automation er, at det skal personliggøre og målrette kommunikationen til den helt rette modtager på den rette måde. Det er nemlig vejen til en højere konverteringsrate og i sidste ende bedre omsætning. Her er altså tale om en IT-løsning, der er en del af en virksomheds marketingsstrategi, som meget nøje kundeorienterer og målretter markedsføringen med det formål, at potentielle kunder bliver til permanente. Vi køber enormt mange af vores produkter på nettet i dag, og vi ved lige præcis, hvad vi vil have. Derfor er det nødvendigt at målrette markedsføringen til den enkelte kundetype, hvis købsprocessen skal påvirkes. Du når ingen steder med din virksomhed, hvis du blot laver generisk markedsføring i forsøget på at ramme bredt. Og det er her Marketing Automation kommer ind i billedet.

Hvordan opsættes Marketing Automation?

Til at udføre Marketing Automation bruges software, der oftest kører som en tjeneste i skyen. Den taler sammen med din virksomheds eksisterende marketing-processer og kan integreres med dens CMS eller webshopsystem. Herudover arbejder den også sammen med de sociale medier og annonceplatforme virksomheden anvender. Før man kan gå i gang med løsningen, kræver det dog indgående viden om dine kunder og deres adfærd. Det gælder alt fra, hvilke søgeord de oftest bruger på Google, til hvilke Facebook-grupper de er medlemmer af. I kan til en vis grad selv analysere jer frem til en stor del af denne viden gennem trafiktal og så videre, men det kan være omfattende. Derfor står jeg klar til at hjælpe dig med at kortlægge dine kunders profil, så vi kan få opsat Marketing Automation, der fungerer efter hensigten for din virksomhed. Ud fra denne viden kan vi i fællesskab opsætte en række triggere, der sætter en bestemt markedsføring i gang, som passer til den konkrete kundes behov. Det kan være en kampagne eller e-mails, som sendes ud til en bestemt kundegruppe, der baseret på personovervågning opfylder nogle specifikke kriterier, der fortæller dig, hvordan du bedst får fat i dem. Det hjælper dig med at få dem til at gennemføre købsprocessen.

Automatisering er vejen til succes

Hvis du vil have målrettet, effektiv og relevant kommunikation og markedsføring til dine kunder, så skal du altså kort og godt satse på automatisering. Du kan simpelthen ikke opnå det samme manuelt, som du kan ved hjælp af denne IT-løsning. Og du skal ikke selv bekymre dig om, hvordan du kommer i gang. Jeg har ekspertisen til at guide dig igennem de mange redskaber, der findes i Marketing Automations værktøjskasser, lige fra Demand Generation, Digitale Fodspor, Lead Nurturing til Lead Scoring. Jeg ved, hvilke der skal bruges til at få dine kunder til at føle sig i fokus, så du i sidste ende kan skabe mere profit for dig og din virksomhed.

Skriv og jeg vender tilbage hurtigst muligt 🙂

Velkommen! Jeg har mange års erfaring med online markedsføring. Book et møde idag og lad mig hjælpe din forretning til bedre positionering online.

Theis
Online specialist
Join min MarketingClub

Få gratis tips et par gange om måneden om alt indenfor online marketing.

Har du et spørgsmål?

Jeg svarer gerne på spørgsmål indenfor online marketing uden det koster dig noget. Skriv til min mail.

Jeg tilbyder også digitale strategier

Theis Hansen