Snapchat annoncering

Selvom Snapchat stadig er den nye dreng i klassen inden for sociale medier, er den populære platform ganske enkelt ikke til at komme uden om. Hver dag anvender mere end 188 millioner brugere verden over Snapchat til at kommunikere med omverdenen gennem videoer, billeder og beskeder, der hurtigt forsvinder igen. Den store tiltrækningskraft gør også Snapchat til en spændende mulighed for at annoncere på en ny platform for derved måske at fange et nyt publikum. Med Snapchat annoncering er der rig mulighed for at bryde rammerne for traditionel markedsføring og lege med formaterne, så du kan få dit budskab eller produkt ud på innovative og inspirerende måder. Det er nemlig netop det, der skal til, hvis du vil skille dig ud fra konkurrenterne.

3 hurtige om Snapchat

  • 50% af Snapchats brugere mellem 13-25 år.
  • 188 millioner anvender Snapchat
  • Ny måde at brande på
I den røde boks ses, hvordan den kinesiske internet webshop Wish.com bruger Snapchat til branding.
Lig også mærke til Lakserytteren ovenover i abonnementer, der udover sjove klips til primært den yngre målgrupper, laver geniale og nyskabende kampagner for diverse virksomheder, events og institutioner.

Sådan fungerer Snapchat annoncering

Hvis du ønsker at kaste dig ud i at markedsføre din virksomhed på Snapchat, skal du selvfølge kende de forskellige annonceringsmuligheder på platformen. Grundlæggende skelnes der mellem tre forskellige former for annoncer;

  1. Snap Ads (vises efter en snap fra venner/familie er set eller i discovery fanen)
  2. Filters
  3. Lenses

Snap Ads er en standard annonce, som både kan være et billede eller en video, som med forskellige virkemidler forsøger at fange brugerne ind, så de klikker på et link, køber et produkt, downloader en app eller tilmelder sig et event.

Filters og Lenses er lidt mere subtile former for annoncering, som dog kan være mindst lige så effektive. Her annoncerer du ved at give brugerne mulighed for at lægge et bestemt filter eller objekt ind over de snaps, som de sender til deres venner. Dermed brander du din virksomhed og bliver en del af brugernes bevidsthed på en ekstrem effektiv måde, uden at brugerne føler, de får trukket en reklame ned over hovedet på dem. Uanset hvilken annonceform du ønsker at afprøve, kan vi hjælpe dig godt på vej og tilbyde professionelle rådgivning til, hvordan du får mest ud af Snapchat som annonceringsplatform. Der er ingen tvivl om, at Snapchat er fremtiden, så hvorfor ikke blive en del af rejsen allerede nu?

Start med at udfylde formularen og jeg vender tillbage ⤵

Velkommen! Jeg har mange års erfaring med online markedsføring. Book et møde idag og lad mig hjælpe din forretning til bedre positionering online.

Theis
Online specialist
Join min MarketingClub

Få gratis tips et par gange om måneden om alt indenfor online marketing.

Har du et spørgsmål?

Jeg svarer gerne på spørgsmål indenfor online marketing uden det koster dig noget. Skriv til min mail.

Skal vi samarbejde?

Theis Hansen