Søgeordsanalyse

Hvis du skal nå ud til så mange potentielle kunder som muligt for at skabe omsætning og vækst for din virksomhed, er det afgørende, at du har indsigt i din relevante målgruppes søgeadfærd på internettet. Her kommer begrebet søgeordsanalyse i spil, og hvis du vil skabe målbare resultater og give konkurrenterne baghjul, bør du også omgående stifte bekendtskab med det magtfulde fænomen. Søgeordsanalyse er nemlig vejen frem, hvis du vil lære din målgruppes sprog og ordbrug at kende, så du kan skabe det indhold, som brugerne rent faktisk søger efter. Uanset om du skal formidle et budskab, skabe opmærksomhed omkring et event eller sælge et bestemt produkt, gælder det om at være synlig, hvis du skal frem i verden. Her er søgeordsanalyse et uundværligt redskab, som du ikke må snyde dig selv for at få gavn af.

Sådan fungerer søgeordsanalyse

Søgeordsanalysen er til for at sikre, at du ikke famler i blinde, når du forsøger at få mest muligt ud af dit arbejde med søgemaskineoptimering. Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, hvis du ikke har helt styr på, hvad brugerne rent faktisk søger efter, og hvilke søgeord der rammer plet, da du dermed går glip af værdifuld trafik og omsætning.  Det er med andre ord altså søgeordsanalysen, der sikrer, at din SEO får effekt, og som kan sørge for, at din virksomhed ligger øverst på relevante søgeord. For at få succes med søgeordsanalyse er det afgørende at nå hele vejen rundt, så analysen både omfatter primære søgeord, sekundære søgeord og relaterede søgeord. Derudover skal analysen også tage højde for antal søgeforespørgsler på Google, nuværende placering på Google og vurdere diverse konkurrenceparametre. Tilsammen kan det nemlig danne grundlag for, at du får en helt unik indsigt i, hvilke søgeord der omdannes til konverteringer, og hvilke der fejler.

Velkommen! Jeg har mange års erfaring med online markedsføring. Book et møde idag og lad mig hjælpe din forretning til bedre positionering online.

Theis
Online specialist
Vidste du..

At 82% af den danske befolkning køber online ifl. dansk statistik?

Har du et spørgsmål?

Jeg svarer gerne på spørgsmål indenfor online marketing. Skriv til min mail.

Skal vi samarbejde?